... mrtvý muž v Yossarianově stanu ...

... mrtvý muž v Yossarianově stanu ...

Jmenoval se Mudd. Nikdo se nemohl upamatovat, kdo to vlastně byl a jak vypadal, nejméně ze všech kapitáni Pilchard a Wren ...
(Joseph Heller: Hlava XXII)

blognet   :   


Jestli máte pocit, že se tu články objevují v poslední době jen zřídka, máte v pravdu. Pokud máme ale podobné zájmy, mohou jako náhražka sloužit alespoň moje téměř nekomentované odkazy na del.icio.us (měly by být vidět i ve sloupci vpravo)

20.01.2004   

Musíte vidět:  Dětské autosedačky v rámci charity

Myšlenka lidoveckého (ano, to je ta strana, co podporuje rodiny s dětmi!) ministra dopravy, že Česká katolická charita (ona je to totiž i strana s vazbou na katolickou církev) bude dovážet použité sedačky pro ty nejpotřebnější, mi přijde poněkud bizarní.

Pokud chcete udělat něco pro populační růst a mít více dětí, než dvě a nemáte na mikrobus, "je asi nezbytné, aby rodiny s více dětmi jely vícekrát, když jedou na výlet". Ať už vláda tvrdí cokoliv, dělá všechno pro to, aby rodinám s dětmi zkomplikovala život.


Nedá mi to, abych tuto část rozhovoru BBC neocitoval:



Pro úplnost, když se v roce 2000 jednalo o zákonu o provozu na pozemních komunikacích, byla v něm pasáž o používání autosedaček na všech silnicích bez výjimky, tedy nejen na dálnicích a rychlostních silnicích, ovšem změnu do zákona prosadili lidovci, konkrétně poslanec Tomáš Kvapil. Znamená to, že Milan Šimonovský napravuje chyby svých stranických kolegů?


Já mám jiný odborný názor, zejména názor podložený statistikami, že dětské úrazy a zejména dětská úmrtí jsou zejména na vedlejších silnicích ne na těch dálnicích, a proto hodlám s těmito statistikami argumentovat ve sněmovně, a doufám, že přesvědčím i poslance Kvapila, kterého vedou k jeho názoru jiné úvahy než znalost statistik. On chce umožnit vícečetným rodinám dojíždění za rekreací a dalšími službami.


Když mluvíte o Tomáši Kvapilovi, vašem stranickém kolegovi a poslanci, tak ten svůj návrh v roce 2000, který předložil a který nakonec byl schválen, tak odůvodnil v deníku Mladá fronta DNES 8. prosince 2000 těmito slovy, cituji: "V České republice je zhruba 23 tisíc domácností, které mají čtyři a více děti a které na tom nejsou finančně příliš dobře," tak doslova odůvodnil svůj názor s tím, že tyto domácnosti si nemohou pořídit auto, do něhož by se vešly všechny sedačky. Nebojíte se, že vás z vaší strany vyženou s tím návrhem?


Teď po projednání v legislativní radě vlády je návrh hotov, v nejbližší době ho projednám na stranickém grémiu tak, abych seznámil všechny, kteří chtějí o tomto zákonu diskutovat, a se svými názory, s formulací zákona. Takže ještě před projednáním vlády budu vybaven názory svých kolegů, ale...


Zmínil jste se už Tomáši Kvapilovi?


Samozřejmě Tomáš Kvapil sleduje tuto přípravu zákona.


Co vám na ty sedačky řekl?


On má stále stejný názor, že bychom měli umožnit, aby právě chudší rodiny měly vůbec možnost si autosedačku koupit. Zde chci uvést, že ministerstvo dopravy podporuje projekt, který umožňuje dovézt opotřebované autosedačky od sousedů, ze sousedních zemí...


Počkejte, s tím přijde Tomáš Kvapil?


Ne, ministerstvo dopravy spolu s Českou katolickou charitou podpořilo projekt, kdy Česká katolická charita ve spolupráci se zahraničními partnery dováží pro rodiny, které si nemohou dovolit novou autosedačku, tyto autosedačky různých druhů za skutečně velmi základní cenu, za velmi levnou cenu, a chceme...


Abyste za chvíli nezačal dovážet auta, protože do takového staršího auta se vejdou pouze dvě autosedačky, to znamená, že vícečetné rodiny si budou muset pořídit auto ještě další.


...včetně podpory, abych to dokončil, tu myšlenku, určitých burz tak, jak jsou burzy sportovního ošacení pro děti nebo sportovního vybavení, tak chceme, aby i autosedačky se tímto způsobem vyměňovaly mezi rodinami. Určitě to neřeší ten problém, který sleduje Tomáš Kvapil, úplně. Tam je asi nezbytné, aby rodiny s více dětmi jely vícekrát, když jedou na výlet, bohužel to tak je, ale bezpečnost jejich dětí, myslím, že by měla být prioritou.


Pane ministře, ale starší autosedačky nepřispějí k bezpečnosti, protože starší druhy autosedaček, které hodláte a jejichž dovážení podporujete jako ministerstvo dopravy, tak nezvyšují rizikovost? Zkrátka nová autosedačka je nová autosedačka.


Ne, nezvyšují rizikovost. Tyto autosedačky, samozřejmě děti odrůstají velmi rychle a tyto autosedačky jsou naprosto funkční. Myslím si, že zádržné systémy v autech jsou často podstatně jednodušší, než by si možná posluchači představovali. Často to jsou jen podložky na sezení dětí, které umožní, aby jim bezpečnostní pásy nevedly přes krk, ale vedly přes tělo. To znamená, těch druhů zádržných systémů v autech je celá řada a my chceme, aby se zprostředkovala výměna těchto neopotřebovaných sedaček, ale samozřejmě není to náš hlavní obor činnosti.


A vy jako ministerstvo to podporujete finančně nebo jak?


My podporujeme tuto myšlenku v rámci programu bezpečnosti silničního provozu. To znamená, že vyzýváme neziskové organizace, aby s těmito problémy, které očekáváme při realizaci nového zákona, přišly s řešením.


Nikoliv finančně, že byste to podporovali?


Finančně to nepodporujeme.

Zapsáno 20.01.2004, 12:21:00      ( mudd )      
TrackBack URL:    http://www.bloguje.cz/blox/tb.php/22609
Trvalý odkaz:    <a href="http://mudd.wz.cz/0401archiv.php#22609">... mrtvý muž v Yossarianově stanu ...: Dětské autosedačky v rámci charity</a>


Komentáře

(poslední jsou až dole)

Tož to je síla (Vít Blaha - Mail - WWW) Vloženo 20.01.2004, 17:12:16

To by mohl Šimonovský po vzoru kolegy Mlynáře zrobiť nejaký ten portál tak za 10 mil. ročně a tam by ta burza second handových sedaček mohla probíhat :-))



Přidání komentáře...
Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text:


   


[CNW:Counter]

Šuplíky:


Kterak odkazy vložit


Starší věci ...


RSS/XML
Vzkaz autorovi
Ohodnotit
průměr 2.11 z 9 hodnotících
Poslední komentáře
Massa Bob veržn :-))

Co se tu dá čekat
politický kompas




Stojí za vidění ...